👕 – Obecna umowa FC Barcelony z firmą Rakuten, która jest głównym sponsorem klubu jest ważna do końca obecnego sezonu 2021/22.

Ze względu na pandemie koronawirusa, która uderzyła w wiele firm na całym świecie oczywiste jest to, że Barça ze względu na różnego rodzaju klauzule otrzyma nieco mnie zysku niż początkowo zakładano.

Warto wspomnieć, że Rakuten przedłużył umowę z Barceloną tylko do końca obecnego sezonu mając na uwadze niepewną przyszłość Leo Messiego, jak się okazuje mieli rację, ponieważ Argentyńczyk jest już poza Barceloną.

Rakuten jest sponsorem klubu od 2017. Po odejściu Messiego potencjalni sponsorzy mogą być niechętni zaoferowaniem wkładu 55 mln euro jak robi to właśnie firma Rakuten.

Dla porównania firma Qatar Airways płaciła Barcelonie o ponad 20 mln mniej od dotychczasowego sponsora.

Barça rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami firmy o kontynuowaniu współpracy, jednak klub otrzymał również inne propozycje, które musi ze spokojem rozważyć.

Jeśli mowa już o aspekcie sponsorskim, obecna umowa Barçy z Nike jest ważna do 2026 roku. W ostatnich miesiącach klub rozważał możliwość skrócenia kontraktu z wyżej wspomnianą firmą i odejście w innym kierunku.

W 2018 roku klub zdecydował się na utworzenie Barça Licensing and Merchandising, a więc spółki, która ma na celu zarządzanie klubowymi sklepami, co wcześniej leżało wyłącznie w gestii Nike.

Dotychczasowa umowa zakłada, że Nike przelewa na konto katalońskiego klubu 105 mln euro na sezon, a w zależności od zmiennych nawet kwota może wzrosnąć nawet do 155 mln.

Puma jest chętna współpracy z Barceloną, przynajmniej była… do momentu odejścia Argentyńczyka.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.